PAROC InSolar 50 zwiększa efektywność paneli słonecznych

30 mar 2012
PAROC InSolar 50 jest przetestowanym produktem izolacyjnym, który zwiększa wydajność termicznych systemów solarnych poprzez zmniejszanie strat ciepła, a tym samym zachowanie większej ilości przechwyconej energii słonecznej tak, aby zwiększyć całkowitą wydajność paneli słonecznych.
Płyta PAROC InSolar 50, to płyta na bazie kamiennej wełny mineralnej, przystosowana do izolacji termicznej paneli słonecznych. Płyta PAROC InSolar 50 o grubości 50 mm przeszła testy SPF (Solartechnik Prüfung Forschung) sprawdzające „Odgazowywanie materiałów termoizolacyjnych w płaskich, termicznych kolektorach słonecznych o szkle z powłoką przeciwodblaskową". Produkty PAROC z kamiennej wełny mineralnej są odporne na wysokie temperatury. Dlatego też produkt ten znacznie poprawia wydajność energetyczną paneli słonecznych, uniemożliwiając ich nagrzewanie się, które sprawia, że tracą swoją moc.

 

Izolacja zwiększa wydajność energetyczną paneli słonecznych.

 

Ważną kwestią, którą należy wziąć pod uwagę, jest fakt, że światło słoneczne padające na płaską powierzchnię panelu jest absorbowane i panel nagrzewa się. W rzeczywistości panele słoneczne tracą swą wydajność wraz ze wzrostem ich temperatury. Każdy 1 stopień (w skali Celsjusza) przyrostu temperatury powoduje, że typowy panel straci około 0,5% wydajności. Izolacja PAROC InSolar 50 zastosowana w panelu pomaga utrzymać niższą temperaturę jego elementów, tym samym zwiększając moc urządzenia. Dzięki temu panele efektywniej generują zarówno energię elektryczną, jak i ciepłą wodę dla budynku.

Dodatkowe informacje:
Tommi Siitonen, Kierownik Obszaru Biznesowego, Paroc Oy Ab, Izolacje Techniczne
Tel. +358 40 506 3640, e-mail: tommi.siitonen@paroc.com 

 

Paroc Group jest liderem w dziedzinie energooszczędnych produktów i rozwiązań izolacyjnych. Nasze doświadczenie w zakresie efektywności energetycznej i efektywnego wykorzystania procesów stanowi podstawę dla wszystkiego, co robimy. Głównymi właścicielami Grupy Paroc jest kilku inwestorów instytucjonalnych, a udziały mniejszościowe znajdują się w posiadaniu pracowników firmy. Przychody netto ze sprzedaży w 2011 roku wyniosły 405 mln euro, a średnia liczba pracowników 1 990 osób.