Skompresowane opakowania Paroc z powodzeniem wprowadzone na rynek

13 gru 2011
Wprowadzenie na rynek skompresowanych opakowań, o objętości zmniejszonej o 60% i zawierających produkty o niskiej gęstości, wspomaga zrównoważony rozwój firmy Paroc.

Paleta PAROC eXtra

Firma Paroc stopniowo wprowadza na wszystkie rynki, na których działa, skompresowane opakowania produktów o niskiej gęstości, o objętości zmniejszonej o 60% w stosunku do ich objętości pierwotnej. Jeden z głównych etapów programu został zakończony 1 października, gdy na rynek rosyjski i na rynki krajów bałtyckich wprowadzono opakowania skompresowane o objętości zmniejszonej o 60% w stosunku do ich objętości pierwotnej (eXtra Packs). W tym samym czasie w Szwecji wprowadzono na rynek opakowania UNS 37z o innych grubościach, sprasowane do objętości zmniejszonej o 60% w stosunku do ich objętości pierwotnej. Końcowy etap programu zostanie zrealizowany w przyszłym roku, gdy Finlandia zwiększy wcześniej osiągniętą kompresję opakowań z 50% do 60% i wprowadzi je na rynek fiński.

Dobre dla środowiska, dobre dla biznesu
Program ten wspiera naszą politykę zrównoważonego rozwoju, a także naszą rentowność. Umożliwia nam oszczędność czasu i pieniędzy, a jednocześnie jest przyjazny dla środowiska. Dzięki mniejszym kosztom transportu, zredukowanemu zapotrzebowaniu na powierzchnie magazynowe i zminimalizowaniu ilości odpadów z opakowań, wszyscy uczestnicy łańcucha dostaw - od producenta do sprzedawcy i wykonawcy - odnoszą korzyści dzięki użyciu skompresowanych opakowań.

Na przykład, w krajach bałtyckich przejście z 40% do 60% kompresji opakowań, które miało miejsce jesienią ubiegłego roku, zmniejszyło zużycie opakowań z tworzyw sztucznych o 14%, a palet drewnianych o 34% dla każdej dużej jednostki opakowania. Dystrybutor produktów Paroc, działający w Kownie na Litwie - dyrektor firmy UAB Serfas, tak mówi o korzyściach odniesionych dzięki temu rozwiązaniu:

Nowe opakowania PAROC eXtra skompresowane o 60 % to bardzo dobry produkt z kilku powodów. Po pierwsze, mają bardzo wysoką jakość, co zostało pozytywnie przyjęte na rynku. Po drugie, pomagają nam zredukować potrzebną powierzchnię magazynową. Jednocześnie jesteśmy w stanie dostarczyć klientom więcej różnych towarów jednym samochodem dostawczym. I oczywiście zmniejszamy również ilość generowanych odpadów z opakowań produktowych. Podsumowując, chciałbym powiedzieć, że ten produkt spełnia nasze oczekiwania."

Przedstawiciel fińskiej sieci marketów budowlanych „Starkki" dodał również, że: „Pojedyncze opakowania są mocniejsze niż te dotychczasowe. Wcześniej opakowania pękały na złączach podczas podnoszenia, a ze skompresowanymi opakowaniami nie mieliśmy dotychczas żadnych problemów."